För dig som är i behov av service har vi servicetekniker på fem orter i Sverige. Du kan också skicka ditt gods till oss. Vi har Trimble-auktoriserad personal som servar Trimble och Spectra.
Servicepersonalen är vår allra viktigaste resurs.
Du når våra servicetekniker genom att välja respektive kontor i växeln på 010-207 84 00
De flesta reparationerna kan våra tekniker klara av ganska omgående. Vi har ett stort lager med reservdelar och jobbar hårt för att du inte skall behöva vara utan utrustning längre än nödvändigt. I mån av tillgång kan vi erbjuda att hyra en ersättningsutrustning. Servicechef är välrenommerade Peter Lindgren, en mycket erfaren och kunning man som alltid sätter kunden i första rummet. Prata med honom om Care-avtal, en klok investering.
Vi har ett nära samarbete med Trimbles fabriker och support. Det betyder i sin tur att vi snabbt och effektivt kan få hjälp i specialfall.
Alla våra mätutrustningar bygger på mycket avancerad teknik och är tillverkade med de strängaste krav. Som användare förväntar du dig en hög precision och tillförlitlighet år efter år. För att kunna leva upp till det behövs en regelbunden och kvalificerad service och översyn. En olycka kan hända med reparation som följd. Även om inget händer är det på sin plats med översyn och kalibrering med jämna tidsintervaller. Ofta är nyinvesteringen i nivå med en ny bil, och ingen skulle väl strunta i att åtminstone byta olja och filter då och då. Eller hur? En regelbunden service och översyn minskar risken för oönskade och kostsamma stillestånd samt förlänger livslängden på din utrustning avsevärt. Vid en nyinvestering kan vi dessutom med hjälp av vår detaljerade servicedokumentation uppskatta vad inbytesinstrumentet är värt.
Trimtec har certifierade serviceverkstäder vid kontoren i Umeå, Stockholm, Karlstad, Göteborg och Malmö. Våra servicetekniker är utbildade av Trimble till den högsta utbildningsnivån utanför Trimbles egna fabriker.
Här hittar du svar på vanliga frågor samt lathundar, manualer, programvaror och överföringsprogram.
Genom att teckna Care-avtal kommer dina mätsystem kontinuerligt kallas in för kontroll för att säkerställa produktens specifikationer och funktionalitet. Mjukvaruppdateringar sker till senaste möjliga version om inget annat önskas.
Vill du skicka ett instrument till oss? Här hittar du reparationsformulär och transportvillkor.
Läs igenom vad som gäller när du lämnar eller skickar in ditt instrument till oss.
På Trimtecs Trimble-auktoriserade serviceverkstad i Malmö säkerställer våra tekniker att instrumentet uppfyller specifikationer och fungerar felfritt i skiftande miljöer och temperaturer. Petter Hoffman berättar om hur det funkar med service för Trimble SX10 och SX12.